حـــــــــلما

نقش زنان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
Continue

ســـلام


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی داشته باشید. برای تبادل لینک و یا مشاهده پروفایل من میتوانید از لینک های زیر استفاده کنید لطفا نظر یادت نره

پروفایل من - تماس با من

نویسندگان
برای رسیدن به بلندای بخشندگی باید از آز وجود خویش بگذری.


آخرین مطالب
آب و هوا
اوقات شرعی
فرازی از وصیت نامه شهدا
وصیت شهدا
حدیث
حدیث موضوعی
شوخ طبعی های دفاع مقدس
مهدویت امام زمان (عج)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
۲۳ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۰۴

دشمن وحجاب

برنامه جدید دشمن برای مبارزه باحجاب


روزنامه سان سنتیال در این باره می گوید: تعداد دختران بین ۱۸ تا ۳۰ سال که در ایالت فلوریدا با حجاب و روسری مشاهده می‌شوند نسبت به یک دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. همچنین نتایج یک بررسی جدید در ترکیه نشان می‌دهد در چهار سال اخیر، تعداد بانوان با حجاب در این کشور، چهار برابر افزایش یافته است.

قبل از حادثه یازده سپتامبر با اینکه حجاب در جوامع غربی نوعی پوشش متفاوت محسوب می شد، اما نشانه ایی از داشتن یک دین متفاوت بود و بار معنایی منفی به همراه نداشت

.

پس از وقوع حادثه تروریستی۱۱سپتامبر(۲۰۰۱)، حجاب مسلمانان وجهه ای کاملاً منفی پیدا کرد. در ایالات متحده آمریکا، مخالفت ها و ممنوعیت ها درباره حجاب به دلیل اسلام هراسی، تروریسم خواندن مسلمانان و بروز اندیشه های اسلامی در کشورهای غربی ازجمله فرانسه، آمریکا، بلژیک، سوئیس، ترکیه و جمهوری آذربایجان تشدید یافت و حجاب مسلمانان نمادی از وحشت در جامعه غربی شد.

اثرات طولانی مدت بدزبانی ها و توهین ها باعث شد که زنان مسلمان از این که در خیابان ها مورد فحاشی و حمله  قرار بگیرند احساس خطر کرده و مسلمان بودن خودشان را با برداشتن حجاب انکار کنند. تا این که سه سال پیش، بانوی مسلمان بنگلادشی- آمریکایی که ساکن نیویورک بود، برای بزرگداشت حجاب و ایجاد فرصت مشترک برای آشنایی با آن، اول فوریه  ۲۰۱۳ را روز جهانی حجاب تعیین کرد. او هدفش را از تشکیل این کمپین این گونه بیان کرد:

«همواره در ترس و اضطراب به سر می بردم، همواره مرا به اسم و صفت هایی مانند “اسامه” یا “تروریست” صدا می زدند و این وضع به کابوس شبیه بود. سرانجام به این نتیجه رسیدم که از زنان دیگر بخواهم یک روز از سال را به تجربۀ زندگی با حجاب دعوت کنم و چه بسا که همین یک روز، به تغییری منجر شود

 تجربه حجاب جهانی شد!

 به دنبال شکل گیری کمپین روز جهانی حجاب، هر روز اخبار متعددی از پویش مردمی «تجربه حجاب» و یا «یک روز با حجاب» از تمام نقاط جهان به گوش می رسد. سایت ها و صفحات بسیاری در اینستاگرام و فیس بوک با نام این کمپین ها شکل گرفته و اخبار مرتبط با آن را پوشش می دهند.

 از زمان آغاز فعالیت این گروه های مردمی برای حجاب زنان مسلمان بسیاری توانستند خاطرات و تجربیات خود را از پوشش حجاب که نمادی از دینشان محسوب می شود بیان کنند.

در این میان بسیاری از زنان مسیحی نیز برای حمایت از زنان مسلمان و همچنین مقابله با ظلمی که علیه آن ها می شود، در این حرکت شرکت کردند. بسیاری از آن ها حجاب را برای اولین بار تجربه کردند و احساس خود را از این تجربه در اختیار دیگران گذاشتنبه عنوان مثال خانم اوریانا از ونزوئلا که تصویرش را در زیر می بینید با اینکه مسیحی است می گوید  با حجاب احساس آزادی می کند. او درباره تجربه حجابش می گوید: من برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ حجاب را امتحان کردم. این هیجان انگیزترین تجربه من بود و امیدوارم خداوند به من این قدرت را بدهد تا بتوانم در تمام زندگی با حجاب باشم

 افزایش تعداد زنان محجبه در جهان زنگ خطری برای دشمن:

 به دنبال این قبیل فعالیت ها که به لطف خدا روز به روز نیز در حال افزایش است، پایگاه اینترنتی گروه تحقیقاتی آیجی” در مرکز نیویورک آماری منتشر نموده که بیانگر این است که نسل جدید دختران جوان نیویورکی برخلاف نسل‌های قبلی علاقه چندانی به خودنمایی و پوشیدن لباس‌های بدن‌نما ندارند و مردم به پوشیدگی بیشتر روی آورده‌اند. علت اصلی این امر بی‌بند و باری است که در چند سال اخیر رایج شده بود و اکنون در عکس‌العمل به آن، گرایش به پوشیدگی بیشتر در میان دختران جوان و نوجوان اوج می‌گیرد.

روزنامه سان سنتیال نیز در این باره می گوید: تعداد دختران بین ۱۸ تا ۳۰ سال که در ایالت فلوریدا با حجاب و روسری مشاهده می‌شوند نسبت به یک دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. همچنین نتایج یک بررسی جدید در ترکیه نشان می‌دهد در چهار سال اخیر، تعداد بانوان با حجاب در این کشور، چهار برابر افزایش یافته است.

دشمنان اسلام که در تمام این سال ها سعی کرده بودند تا حجاب را نمادی از تروریست نشان دهند، با افزایش آمار زنان با حجاب در کشورهای مختلف دوباره احساس خطر کردند و این بار روشی جدیدی را برای مقابله با حجاب انتخاب کردند. آن ها به صورت مداوم با افرادی که حجاب خود را کنار گذاشته اند مصاحبه کرده و آن را منتشر می کنند و با این کار تلاش می کنند تا سختی های حجاب را در نظر افراد بزرگ جلوه دهند.

 اما این برنامه ها نه تنها تأثیری در افراد محجبه ندارد بلکه اراده آن ها را برای ادامه مسیری که در آن قرار گرفته اند بیشتر می کند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۳
بهاره پویش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی